Pages

Tuesday, December 6, 2011

Mandlové keksíky

Pri viacerých receptoch sa používajú len žĺtka, takže sa mi tvoria zásoby bielok. A práve zvyšné bielka možno využiť na tento fantastický recept. Ide o mandlové keksíky v tvare donutiek. Recept som našla na Pinterest.com, ale kedže som si ho neuložila, neviem sem dať link na pôvodný recept.







Budete potrebovať:
200g mandlí (mala som už kúpené mleté mandle)
200g práškového cukru
120g cukru + 60g na dokončenie
4 bielka + 1 bielok na dokončenie
65g hladkej múky
1/2 Č" soli
170g mandlových lupienkov

Postup:
Najprv si z mandle namelieme (samozrejme ja som tento krok uz vynechala:-), potom pridáme práškový cukor a nakoniec 1 bielok. V originálnom recepte táto časť nebola, lebo sa mala použiť kupovaná mandlová pasta, ktorú som nemala (a po pravde, ani som sa s tým zatial nestretla...).
Ďalej pridáte kryštálový cukor a soľ a nakoniec pomaličky pridávame zostávajúce tri bielka. Vznikne nám veľmi lepkavá hmota. Na dosku si prichystáme múku a lepkavú hmotu postupne zapracovávame do múky. Finálne cesto uz nie je tak veľmi lepivé, ale stále dostatočne na to, aby sme mali špinavé ruky :-)

Na dosku si dáme 60g cukru a začneme robiť z cesta valec alebo rolku, alebo akokoľvek si to nazvete :-) a už len odkrajujeme kúsky podľa toho, aké chceme veľké "donutky". Ja som si vždy odkrojila takých 14cm a len som to spojila do kruhu a dala na plech s papierom na pečenie. Nakoniec som ich natrela posledným bielkom, posypala zvyšným cukrom a navrch dala lupienky mandlí.


Dobrú chuť! :-)

No comments:

Post a Comment

Dakujem za komentar :-)