Pages

Thursday, December 22, 2011

Vianočné oplátky

Vianoce sa mi vždy spájajú s vianočnými oplátkami. Každý rok nás s nimi zásobila moja krstná mama. Robila ich hrubšie ako tie z obchodu, boli sladké a dávala do nich aj oriešky. Mamina ich vždy musela pred nami skrývať :-)

Pred troma rokmi som túto pekelnú mašinu na výrobu oplátok dostala na Vianoce. Pripadalo mi to skvelé, že si budem môcť spraviť oplátky hocikedy cez rok, sladké, či slané. A priznávam sa, robila som ich trikrát. Vždy na Vianoce. A dôvod je veľmi jednoduchý. Príprava cesta je vlastne to najjednoduchšie z celého (a to som sa na začiatku zapotila aj pri tom, kým som našla, resp. upravila recept tak, aby vyhovoval :-))). Doteraz mi je záhadou, ako je možné, že niektorým sa oplátky daria, vytvoria ich približne rovnako veľké, nepripečené a ešte aj rovné. Síce som už na dobrej ceste k tomu, aby neboli príliš ohnuté ("zoškrabovať" oplátku z piecky teda sranda nie je, veľakrát sa mi roztrhne....), ale stále som ďaleko od ideálu.

Ale pozitívom je, že s chuťou oplátok som mala doteraz vždy úspech. Takže tu ej recept:


Budete potrebovať:
1l mlieka
1dcl vody
500g hladkej múky
150g kryštálového cukru (ja dávam hnedý cukor)
5 PL oleja
1 žĺtok
1 vanilkový cukor
1PL medu
50g mletých vlašských orechov
1 škoricový cukor

Postup:
Všetky ingrediencie spolu zmiešame a necháme aspoň hodinu odležať. (ja si cesto zvyčajne robím deň vopred). Množstvo cesta, ktoré dáte do stroja závisí od veľkosti platne, rovnako ako dĺžka pečenia oplátky. :-)





Dobrú chuť!

P.S. Keď budete nabudúce papať jednu oplátku za druhou, tak si spomeňte na tých, ktorí ich pre vás piekli. Narobili sa poriadne :-)))))

2 comments:

  1. Pekný dník prajem, som rada, že som našla tento inšpiratívny blog! Určite tu budem nakukovať...

    Gabrielka

    ReplyDelete
  2. ďakujem za pochvalu :-) Tvoj sledujem uz dlhšie :-)

    ReplyDelete

Dakujem za komentar :-)